Skip to content

Ik heb een klacht, wat kan ik doen om dit binnen school op te lossen?

1. Mentor, Opleidingsmanager en directie
Ga altijd eerst met je klacht of probleem naar je mentor of opleidingscoordinator. Kom je er met hen niet uit dan zoek je contact met de directie. Het is altijd verstandig om je klacht ook schriftelijk in te dienen. Dat kan per brief of per email. Omschrijf wat het probleem is en waarom de school fout zit. Probeer vervolgens te beschrijven wat de school kan doen om het op te lossen.

2. Afspraak
Naar aanleiding van de brief wordt een afspraak met je gemaakt om over het probleem te praten. Zorg dat de afspraken worden opgeschreven. Dan heb je een bewijs. Zorg dat de afspraak helder is, dus hoe, wat, wie en wanneer.

3. De interne klachtencommissie
Als je er met de opleidingscoordinator en/of met de directeur het probleem niet kunt oplossen kun je contact zoeken met de klachtencommissie. Elke school heeft een klachtencommissie. Schrijf in een brief gedetailleerd wat er gebeurd is en vermeld eventueel een oplossing. Stuur kopies van relevante documenten mee als dat nodig is. Het adres van de klachtencommissie kun je krijgen bij het secretariaat van je school.

Staat je vraag er niet bij?

Laat het ons weten! Wij proberen je vraag te beantwoorden of je bij een klacht te voorzien van een advies.

PS. JOB MBO is dé landelijke jongerenorganisatie die mbo-studenten een stem geeft in het onderwijs. Jouw verhaal is voor ons een belangrijk signaal. Hierdoor zorgen wij dat jouw onderwijs nog beter wordt!

Dien je vraag of klacht in
Back To Top