Skip to content

Tips voor een goede klachtenbrief

Schrijf je een klacht naar de klachtencommissie? Gebruik dan de volgende tips om een goede brief te schrijven.

Vermeld je persoonlijke gegevens

  •  Voor- en achternaam
  • Adres (straat, huisnummer, postcode, woonplaats)
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Studentnummer

Vermeld gegevens over je opleiding

  • Naam opleiding
  • Niveau opleiding
  • Onderwijslocatie
  • BOL/BBL

Omschrijving van je klacht

Je kunt je klacht het beste zo concreet mogelijk beschrijven. Denk hierbij aan:

  • Wat is precies de kern van je klacht?
  • Wat wil je bereiken? Welke oplossing zou je graag willen zien?
  • Over welke gebeurtenis, gedraging of beslissing klaag je?
  • Vertel meer over de omstandigheden, zoals waar, wanneer, hoe

Voeg eventueel bijlagen en (bewijs)materialen toe

Zoals mailcontact of een brief.

Om het je makkelijker te maken heeft JOB een paar voorbeeldbrieven opgesteld, waarin je alleen maar jouw gegevens en je klacht hoeft in te vullen. Download ze hieronder!

Voorbeeldbrief Algemene Klachtenbrief
Voorbeeldbrief Gebruik terugkoopregeling
Voorbeeldbrief Uitschrijving bij opheffing opleiding

Staat je vraag er niet bij?

Laat het ons weten! Wij proberen je vraag te beantwoorden of je bij een klacht te voorzien van een advies.

PS. JOB MBO is dé landelijke jongerenorganisatie die mbo-studenten een stem geeft in het onderwijs. Jouw verhaal is voor ons een belangrijk signaal. Hierdoor zorgen wij dat jouw onderwijs nog beter wordt!

Dien je vraag of klacht in
Back To Top